UCHWAŁA Nr XLV/318/10
Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 28 września 2010 roku
w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Brzostek
Na podstawie art. 18 ust.2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591; z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r., Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r., Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; z 2007 r., Nr 48, poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. , Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458; z 2009 r., Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241oraz z 2010 r., Nr 28, poza. 142 i 146 i Nr 106, poz. 675) oraz 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 123, poz. 835) – Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje:
§ 1.
Projekt uchwały budżetowej sporządza się w szczegółowości określonej w art.235 ust.1 i art.236 ust.1, 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych, z wyszczególnieniem w wydatkach bieżących i majątkowych kwot wynikających z przedsięwzięć o których mowa w art.226 ust. 4 ustawy o finansach publicznych.
§ 2.
1. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się uzasadnienie zawierające w szczególności:
1) w zakresie dochodów – omówienie poszczególnych źródeł dochodów, ze wskazaniem podstaw konstrukcji wielkości dochodów,
2) w zakresie wydatków – omówienie poszczególnych rodzajów wydatków z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących,
b) wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
c) wydatków majątkowych z opisem zadań inwestycyjnych
d) dotacji
3) w zakresie przychodów i rozchodów – omówienie źródeł przychodów na finansowanie deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami rat kredytów i pożyczek.
2. Wraz z projektem uchwały budżetowej przedkłada się następujące materiały informacyjne:
1) Informację Ministra Finansów o :
- rocznych planowanych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej przyjętych w projekcie ustawy budżetowej
- planowanej kwocie dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych.
2) Informację od Wojewody Podkarpackiego o kwotach dotacji na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz zadań własnych, które na podstawie obowiązujących przepisów są finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa.
3) Informację z Krajowego Biura Wyborczego o kwocie dotacji przeznaczonej na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców.
§ 3.
Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 4.
1. Przewodniczący Rady Miejskiej w terminie 10 dni od daty otrzymania projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi przekazuje stałym Komisjom Rady do zaopiniowania.
2. Stałe Komisje Rady w terminie 20 dni od otrzymania projektu uchwały budżetowej, odbywają posiedzenia, na których formułują pisemne opinie o projekcie uchwały budżetowej.
3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.
4. Wnioski poszczególnych Komisji są przekazywane Przewodniczącemu Komisji Budżetowej.
5. Komisja Budżetowa, po zapoznaniu się z opiniami pozostałych Komisji Rady przygotowuje ostateczną opinię o projekcie uchwały budżetowej na piśmie i przekazuje ją Burmistrzowi.
§ 5.
Burmistrz może z własnej inicjatywy oraz na podstawie wniosków zawartych w opiniach komisji zaproponować autopoprawki do przedłożonego Radzie projektu uchwały budżetowej.
§ 6.
1. Uchwałę budżetową Rada Miejska uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.
2. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, jednak nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej gminy jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Miejskiej.
§ 7.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku.
§ 8.
Traci moc Uchwała Nr XL/307/2006 Rady Gminy w Brzostku z dnia 28.09.2006 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Brzostek oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi.
§ 9.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.