Zarządzenie Nr 56/2009
Burmistrza Brzostku
z dnia 01 lipca 2009r.
w sprawie powołania członków komisji przetargowej
Na podstawie art.21 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- Prawo zamówień publicznych tekst jednolity z 2007 r. (Dz. U Nr 223 poz.1655 z póź. zm.) i art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym tekst jednolity z 2001r. (Dz. U. Nr 142, poz.1591 z póź. zm.)
z a r z ą d z a m:
§1
powołuję komisję przetargową w składzie:
1. Piotr Szczepkowicz – przewodniczący komisji, zastępca Burmistrza Brzostku
2. Marta Czech – sekretarz komisji, podinspektor ds. promocji Gminy,
3. Józefa Gawron – członek komisji, zastępca Skarbnika Gminy,
4. Witold Olszewski – członek komisji, podinspektor ds. inwestycji i remontów
§2
1. Zadaniem komisji przetargowej jest przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest: Udzielenie kredytu długoterminowego przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Organizację, skład, tryb pracy, zakres obowiązków Komisji Przetargowej i odpowiedzialność jej członków określa Regulamin Pracy komisji stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania
Burmistrz Brzostku
mgr inż. Leszek Bieniek
Załącznik do Zarządzenia Nr 56
Burmistrza Brzostku
z dnia 01. 07. 2009r.
REGULAMIN
KOMISJI PRZETARGOWEJ
§ 1.
(zakres regulaminu)
Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej powołanej Zarządzeniem Burmistrza Brzostku z dnia 01 lipca 2009r., zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych tekst jednolity:(Dz.U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655 z póź. zm.), zwanej dalej Ustawą.
§ 2.
(obowiązki członków Komisji)
1. Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2. Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
1) czynny udział w pracach Komisji;
2) wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac Komisji;
3) niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.
3. Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego Komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
§ 3.
(prawa członków Komisji)
1. Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji.
2. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
3. Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji.
§ 4.
(oświadczenia o bezstronności)
Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy.
§ 5.
(odwołanie członka Komisji)
1. Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3.
2. W przypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, nie złożenia takiego oświadczenia w terminie lub oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Przewodniczący Komisji wnioskuje do kierownika zamawiającego o odwołanie członka Komisji w przypadku:
1) wyłączenia członka Komisji z jej prac;
2) nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;
3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu;
4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji;
5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej.
§ 6.
(przewodniczący Komisji)
1. Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący.
2. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1) wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;
2) prowadzenie posiedzeń Komisji;
3) informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;
4) odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;
5) podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
6) przedkładanie kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7) nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
8) informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
9) nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 7.
(sekretarz Komisji)
Do obowiązków sekretarza Komisji należy:
1) prowadzenie protokołu postępowania;
2) organizowanie – w uzgodnieniu z przewodniczącym – posiedzeń Komisji;
3) opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
4) obsługa techniczno-organizacyjna Komisji;
5) prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6) przesyłanie, po zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;
6a) zamieszczanie na stronie internetowej, ogłoszeń, informacji i dokumentów wymaganych przez Ustawę, a w szczególności: ogłoszenia o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), wyjaśnień do SIWZ, modyfikacji SIWZ, informacji o wyborze oferty, kopii protestu, rozstrzygnięcia protestu i ogłoszenia o udzieleniu zamówienia oraz zamieszczenie na portalu UZP ogłoszenia o zamówieniu i o udzieleniu zamówienia.
7) wydawanie zainteresowanym SIWZ – w trybie przetargu nieograniczonego;
8) przyjmowanie i rejestracja zapytań dotyczących SIWZ;
9) w razie zwołania zebrania wykonawców – prowadzenie protokołu zebrania;
10) przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;
11) po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
§ 8.
(tryb pracy Komisji)
1. Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
2. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub z chwilą unieważnienia postępowania.
3. Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.
4. Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
5. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
6. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący Komisji zwraca się do kierownika zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).
7. Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków Komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).
§ 9.
(protokół postępowania o udzielenie zamówienia)
1. Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96 ust.1 Ustawy, sporządza na bieżąco sekretarz Komisji.
2. Przewodniczący przedkłada protokół postępowania kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia.
§ 10.
(informowanie o pracach Komisji)
Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.
§ 11.
(czynności wstępne)
1. Komisja:
1) ustala szacunkową wartość zamówienia, a jeśli wcześniejsze dokonanie wyceny jest niemożliwe – czy zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 40 ust. 2, 3 lub 4 Ustawy;
2) wybiera tryb postępowania
3) sporządza ogłoszenie o zamówieniu;
4) sporządza SIWZ;
5) ocenia wykonawców pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu i – w razie potrzeby – wzywa ich do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów, oraz przygotowuje pisma informujące o wynikach tej oceny, w szczególności pisma o wykluczeniu wykonawcy lub zaproszenia do dalszego udziału w postępowaniu;
6) wnioskuje do kierownika zamawiającego o zatwierdzenie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.
§ 12.
(otwarcie ofert)
Przewodniczący komisji zobowiązany jest:
1) zapewnić, aby otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano wykonawców;
2) bezpośrednio przed otwarciem ofert podać kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
3) przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert;
4) po otwarciu każdej z ofert ogłosić: nazwę (firmę) i adres (siedzibę) wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty;
5) zapewnić, aby oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a po upływie terminu na wniesienie protestu zostały zwrócone.
§ 13.
(badanie i ocena ofert)
Po otwarciu ofert Komisja:
1) bada oferty złożone przez wykonawców niewykluczonych z postępowania i – w razie potrzeby – przygotowuje pisma o odrzuceniu oferty;
2) żąda, jeżeli to niezbędne, udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert;
3) poprawia oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w tekście ofert oraz przygotowuje projekt zawiadomienia o poprawieniu omyłek;
4) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
5) przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania.
§ 14.
(wybór oferty najkorzystniejszej)
1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie oceny ofert dokonanej przez członków Komisji, po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani).
2. Ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
§ 15.
(zawiadomienie o wyniku postępowania)
1. Jeżeli kierownik zamawiającego zatwierdzi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, sekretarz Komisji niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru. Zamieści również ww. informacje na stronie internetowej i w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
2. Jeżeli kierownik zamawiającego podejmie decyzję o unieważnieniu postępowania, sekretarz Komisji zawiadamia o tym równocześnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
§ 16.
(czynności końcowe)
1. Jeżeli SIWZ nie określa wszystkich postanowień umowy, po wyborze oferty Komisja odbywa spotkanie z Wykonawcą, na którym strony uzgadniają postanowienia umowy nie wymienione w SIWZ.
2. Jeżeli nie wniesiono protestu na wybór oferty, przewodniczący Komisji przedkłada do podpisu kierownikowi zamawiającego umowę oraz zakończony protokół postępowania.
§ 17
(postępowanie w przypadku wniesienia protestu)
1. W przypadku wniesienia protestu przewodniczący Komisji niezwłocznie zwołuje posiedzenie Komisji.
2. Sekretarz Komisji wysyła kopię protestu wszystkim wykonawcom biorącym udział w postępowaniu.
3. Wszystkie osoby biorące udział w postępowaniu w imieniu zamawiającego zobowiązane są, na wezwanie Komisji, udzielić pisemnych lub ustnych wyjaśnień, niezbędnych dla opracowania stanowiska Komisji w sprawie rozstrzygnięcia protestu.
4. Protest, wraz ze stanowiskiem Komisji, przewodniczący przekazuje do rozpatrzenia kierownikowi zamawiającego.
§ 18.
(rozstrzygnięcie protestu)
1. Kierownik zamawiającego rozstrzyga protest w terminie 10 dni od dnia jego wniesienia lub upływu ostatniego z terminów na wniesienie protestu. Protesty, o których mowa w art. 183 ust. 1 Ustawy, rozstrzyga się jednocześnie.
2. Sekretarz Komisji przekazuje rozstrzygnięcie protestu podmiotowi, który wniósł protest oraz wykonawcom, którzy przystąpili do postępowania protestacyjnego
3. W przypadku uwzględnienia protestu Komisja powtarza oprotestowaną czynność lub dokonuje czynności bezprawnie zaniechanej, informując o tym niezwłocznie wszystkich wykonawców.